Wersja nieobowiązująca z dnia

Departament Finansów i Skarbu

Skarbnik: Marek Bauman
Zastępca dyrektora: Aleksandra Waszkiewicz
Zastępca dyrektora: Konstanty Urbański

10-447 Olsztyn, ul. Głowackiego 17, pok. 113
tel. (89) 521 99 40 fax. (89) 521 99 49
e-mail:dfis.bk@warmia.mazury.pl - biuro księgowości
dfis.bpb@warmia.mazury.pl - biuro planowania budżetu

 

  1. W skład Departamentu Finansów i Skarbu wchodzą:
    1. Biuro Planowania i Budżetu (I);
    2. Biuro Księgowości Budżetu Województwa(II);
    3. Biuro Funduszy Strukturalnych (III);
    4. Samodzielne Stanowisko ds. egzekucji administracyjnych (IV);
    5. Biuro Księgowości Jednostki Budżetowej (V).
  1. Do zadań Biura Planowania i Budżetu należy w szczególności:
    1. prowadzenie prac planistycznych nad projektem budżetu i wieloletniej prognozy finansowej;
    2. przygotowanie uchwały budżetowej oraz uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej;
    3. przekazywanie jednostkom informacji niezbędnych do opracowania ich planów finansowych;
    4. opracowanie planu finansowego jednostki budżetowej – Urzędu;
    5. prowadzenie ewidencji planowanych dochodów i wydatków budżetu;
    6. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie oraz wieloletniej prognozie finansowej;
    7. sporządzenie zbiorczej sprawozdawczości statystycznej;
    8. opracowanie zbiorczych informacji opisowych dotyczących realizacji budżetu i kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej;
    9. realizacja zasad gospodarki finansowej zgodnie z ustawą o finansach publicznych.
  1. Do zadań Biura Księgowości Budżetu Województwa należy w szczególności:
    1. prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
    2. prowadzenie ewidencji budżetu województwa warmińsko-mazurskiego (z wyjątkiem zadań Biura Funduszy Strukturalnych);
    3. prowadzenie ewidencji księgowej: nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego na obszarze UE, Norwegii, Szwajcarii, Lichtensteinu oraz Islandii;
    4. prowadzenie ewidencji księgowej programu wyrównywania różnic między regionami, staży podyplomowych lekarzy, lekarzy dentystów, pielęgniarek i położnych, środków PFRON, komitetu sterującego, i in.;
    5. ewidencja funduszu celowego (ZFŚS);
    6. prowadzenie ewidencji księgowej wniesionych w formie pieniężnej wadiów i zabezpieczeń;
    7. prowadzenie ewidencji księgowej zabezpieczeń wniesionych w gotówce dotyczących roszczeń z tytułu wystąpienia negatywnych skutków w środowisku oraz szkód w środowisku w rozumieniu ustawy o zapobieganiu szkód w środowisku i ich naprawie;
    8. ewidencja bilansowa majątku województwa warmińsko-mazurskiego;
    9. uzgadnianie finansowania majątku z ewidencją pozabilansową;
    10. weryfikacja stawek amortyzacyjnych;
    11. potwierdzanie sald składników majątku będących w posiadaniu innych jednostek;
    12. rozliczanie wyników inwentaryzacji składników majątkowych;
    13. sporządzanie jednostkowego i zbiorczego (z BFS) bilansu z wykonania budżetu (ORGAN);
    14. sporządzanie sprawozdania finansowego jednostki budżetowej w zakresie realizowanych zadań;
    15. sporządzanie łącznego sprawozdania finansowego jednostek budżetowych podległych Samorządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
    16. sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych w zakresie realizowanych zadań;
    17. sporządzanie sprawozdań z operacji finansowych;
    18. sporządzanie bilansu skonsolidowanego Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
    19. organizacja prac dotyczących badania bilansu jednostek samorządu terytorialnego;
    20. obsługa biegłego rewidenta podczas badania sprawozdania finansowego Urzędu Marszałkowskiego i podległych jednostek budżetowych;
    21. sporządzanie sprawozdania do Głównego Urzędu Statystycznego – F-03 o stanie i ruchu środków trwałych;
    22. sporządzanie jednostkowego i zbiorczego sprawozdania Narodowego Banku Polskiego w zakresie bilansu płatniczego;
    23. prowadzenie obsługi bankowej Urzędu Marszałkowskiego w zakresie realizowanych zadań;
    24. przekazywanie środków na funkcjonowanie jednostek budżetowych oraz środków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego;
    25. lokowanie wolnych środków;
    26. współpraca z komórkami organizacyjnymi urzędu;
    27. współpraca z wojewódzkimi samorządowymi jednostkami organizacyjnymi Urzędu;
    28. współpraca z instytucjami kontrolnymi;
  1. Do zadań Biura Funduszy Strukturalnych należy w szczególności:
    1. prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą o rachunkowości;
    2. prowadzenie ewidencji księgowej jednostki samorządu terytorialnego (organu) oraz ewidencji księgowej jednostki budżetowej w zakresie funduszy strukturalnych;
    3. prowadzenie ewidencji realizacji planu finansowego Urzędu w zakresie funduszy strukturalnych;
    4. prowadzenie obsługi bankowej Urzędu w zakresie funduszy strukturalnych;
    5. weryfikacja formalno-rachunkowa dyspozycji przelewów wpływających z komórek merytorycznych i przekazywanie środków na rzecz beneficjentów;
    6. składanie zleceń płatności w portalu komunikacyjnym Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich;
    7. sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych w zakresie funduszy strukturalnych na podstawie danych ewidencyjnych ujętych w poszczególnych rejestrach;
    8. realizacja zadań dotyczących naliczania i wypłat wynagrodzeń pracowników, diet radnych oraz sporządzanie stosownej sprawozdawczości;
    9. współpraca z oddziałami ZUS i Urzędami Skarbowymi;
    10. współpraca z innymi podmiotami i komórkami w zakresie działania Biura.
  1. Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. egzekucji administracyjnych należy w szczególności:
    1. prowadzenie egzekucji administracyjnych w zakresie należności z tytułu opłat wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, dla których Marszałek jest organem egzekucyjnym;
    2. badanie dopuszczalności egzekucji administracyjnej w danej sprawie oraz spełniania przez tytuł wykonawczy wymogów określonych w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
    3. prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych i innych ewidencji związanych z prowadzoną egzekucją administracyjną;
    4. poszukiwanie majątku zobowiązanych;
    5. współpraca z innymi organami egzekucyjnymi;
    6. współpraca ze starostami powiatowymi w zakresie prowadzonych spraw;
    7. prowadzenie spraw związanych z umarzaniem, odraczaniem lub rozkładaniem na raty należności z tytułu opłat wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
    8. weryfikacja i zestawienie zbiorcze sprawozdań z dokonanych umorzeń należności oraz udzielonych ulg.
  1. Do zadań Biura Księgowości Jednostki Budżetowej należy w szczególności:
    1. prowadzenie rachunkowości jednostki budżetowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
    2. prowadzenie ewidencji księgowej jednostki budżetowej w zakresie zadań Biura Księgowości Jednostki Budżetowej;
    3. rozliczanie podróży służbowych krajowych i zagranicznych;
    4. rozlicznie podróży służbowych radnych województwa,
    5. prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupu VAT w zakresie prowadzonych spraw;
    6. sporządzanie deklaracji Urzędu VAT – 7;
    7. sporządzanie sprawozdania finansowego jednostki budżetowej w ramach wykonywanych zadań;
    8. sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych;
    9. sporządzanie sprawozdań z operacji finansowych;
    10. sporządzanie sprawozdań Narodowego Banku Polskiego w zakresie prowadzonych spaw,
    11. prowadzenie obsługi bankowej Urzędu Marszałkowskiego w zakresie zadań Biura Księgowości Jednostki Budżetowej;
    12. ewidencja księgowa środków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego w ramach wykonywania planu finansowego;
    13. prowadzenie ewidencji decyzji zezwalających na umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej w związku z realizacją projektu Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej, w szczegółowości pozwalającej na ustalenie zobowiązań roku bieżącego oraz lat przyszłych oraz w rozbiciu na poszczególne jednostki samorządu terytorialnego;
    14. obsługa kasowa urzędu;
    15. współpraca z komórkami organizacyjnymi urzędu;
    16. współpraca z Urzędem Skarbowym w Olsztynie;
    17. współpraca z instytucjami kontroli.

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.