Wersja nieobowiązująca z dnia
Departament Organizacyjny
Dyrektor: Bogdan Bochenek
Zastępca Dyrektora: Marek Przybyłek
10-562 Olsztyn, ul. Emilii Plater 1, pok. 376
tel. (89) 52 19 560
fax. (89) 52 19 569
Kancelaria ogólna: 10-562 Olsztyn, ul. Emilii Plater 1, pok. 1 (wejście od ul. Kościuszki),
tel. (0-89) 521-91-35, 521-91-36
- W skład Departamentu Organizacyjnego (O) wchodzą:
- Biuro Organizacyjne i Kancelarii Ogólnej (I);
- Biuro Spraw Pracowniczych (II);
- Biuro Obsługi Zarządu (III);
- Biuro Pomocy Technicznej Programów Regionalnych (IV);
- Zespół ds. obsługi archiwum zakładowego (V);
- Samodzielne Stanowisko Koordynatora ds. dostępności (VI).
- Do zadań Biura Organizacyjnego i Kancelarii Ogólnej należy w szczególności:
- w zakresie spraw organizacyjnych:
- opracowywanie projektu i aktualizacja Regulaminu Organizacyjnego Urzędu we współpracy z poszczególnymi departamentami,
- opracowywanie projektów innych niezbędnych dokumentów dotyczących funkcjonowania Urzędu, organizacji i obsługi interesantów oraz obiegu dokumentów,
- współpraca z departamentami Urzędu w przygotowywaniu szczegółowych struktur organizacyjnych w zakresie ich spójności z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu,
- przygotowywanie Planu Pracy Urzędu w oparciu o zatwierdzone plany pracy departamentów oraz jego aktualizacja,
- prowadzenie rejestru zarządzeń Marszałka,
- prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Marszałka i Zarząd, z wyłączeniem rejestru upoważnień udzielonych do przetwarzania danych osobowych,
- prowadzenie ewidencji zespołów opiniodawczo-doradczych powołanych zarządzeniem Marszałka,
- prowadzenie wykazu fundacji, dla których Samorząd Województwa jest fundatorem lub współfundatorem,
- prowadzenie wykazu stowarzyszeń, których Samorząd Województwa jest członkiem,
- prowadzenie dokumentacji w sprawie wydawania legitymacji służbowych, wydawanie legitymacji służbowych oraz prowadzenie ich rejestru,
- prowadzenie sekretariatów: Wicemarszałków Województwa, Członków Zarządu Województwa, Sekretarza Województwa, Dyrektora Departamentu Organizacyjnego i Zastępcy Dyrektora Departamentu Organizacyjnego;
- w zakresie spraw Kancelarii Ogólnej
- prowadzenie rejestru przesyłek wpływających i wychodzących z Urzędu,
- przekazywanie dokumentów elektronicznych do poszczególnych Departamentów zgodnie ze ścieżkami obiegu w Systemie Elektronicznego Obiegu Dokumentów,
- rejestrowanie dokumentów w Systemie Elektronicznego Obiegu Dokumentów,
- przekazywanie korespondencji Członkom Zarządu i rozdzielanie na poszczególne Departamenty,
- przygotowywanie przesyłek pocztowych do nadania;
- w zakresie systemu zarządzania jakością:
- koordynacja i nadzór nad utrzymywaniem i doskonaleniem systemu zarządzania jakością w Urzędzie, zgodnego z aktualnym wydaniem normy ISO 9001,
- organizowanie corocznych przeglądów zarządzania,
- organizowanie corocznych szkoleń auditorów wewnętrznych Urzędu-członków Zespołu ds. SZJ ISO 9001,
- organizowanie auditów wewnętrznych oraz nadzorowanie ich przebiegu,
- badanie satysfakcji Klientów instytucjonalnych Urzędu;
- prowadzenie Punktu Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego.
- w zakresie spraw organizacyjnych:
- Do zadań Biura Spraw Pracowniczych należy w szczególności:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu;
- prowadzenie spraw osobowych kierowników wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych we współdziałaniu z merytorycznym Departamentem;
- stała kontrola wykonania funduszu płac;
- załatwianie spraw emerytalnych i rentowych pracowników Urzędu;
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu;
- obsługa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- przygotowywanie planu podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz realizacja form kształcenia zgodnie z regulaminem podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie;
- opracowanie projektu i aktualizacja regulaminu pracy;
- prowadzenie ewidencji umów cywilnoprawnych (zlecenia i o dzieło) zawartych z osobami fizycznymi;
- prowadzenie dokumentacji i organizowanie naboru na stanowiska urzędnicze i kierownicze w Urzędzie;
- prowadzenie dokumentacji i organizowanie służby przygotowawczej w Urzędzie;
- udział w przygotowywaniu dokumentacji związanej z realizacją Pomocy Technicznej w zakresie zatrudnienia i wynagradzania pracowników;
- opracowywanie projektu budżetu Województwa w zakresie funduszu wynagrodzeń.
- Do zadań Biura Obsługi Zarządu należy w szczególności:
- opracowanie projektów planów pracy Zarządu oraz terminarza posiedzeń;
- kompletowanie wniosków kierowanych na posiedzenia Zarządu;
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu;
- sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu;
- przekazywanie do Kancelarii Sejmiku przyjętych (zatwierdzonych) przez Zarząd i podpisanych przez Marszałka projektów aktów prawnych i materiałów informacyjnych przeznaczonych do rozpatrzenia przez Sejmik Województwa;
- przekazywanie uchwał i rozstrzygnięć Zarządu do wykonania merytorycznym Departamentom;
- przekazywanie Wojewodzie oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Zarządu objętych zakresem nadzoru tych organów – w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia;
- sporządzanie sprawozdań z prac Zarządu pomiędzy sesjami Sejmiku Województwa.
- Do zadań Biura Koordynacji Pomocy Technicznej RPO należy w szczególności:
- opracowanie i aktualizacja wkładu do IW IZ RPO WiM 2014-2020 i IW IZ FEWiM 2021-2027 w zakresie zadań Biura;
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Opisu Funkcji i Procedur oraz Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli w zakresie zadań Biura;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020 i 2021-2027;
- uwzględnianie wyników wszystkich audytów i kontroli zewnętrznych;
- współpraca przy przygotowywaniu danych zbiorczych dotyczących RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 oraz współpraca przy sporządzaniu sprawozdań rocznych i końcowego z realizacji Programu w części dotyczącej Osi Pomocy Technicznej w ramach RPO WiM 2014-2020 oraz sprawozdania końcowego z realizacji Programu w części dotyczącej Priorytetów Pomocy Technicznej w ramach FEWiM 2021-2027;
- planowanie finansowe oraz rozliczanie środków Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 oraz FEWiM 2021-2027 w zakresie realizowanych zadań (m.in. opracowywanie budżetu województwa, sprawozdań z jego wykonania w części dotyczącej wydatków z Pomocy technicznej, z wyłączeniem zadań z zakresu informacji i komunikacji oraz ewaluacji, badań i gromadzenia danych);
- planowanie finansowe oraz rozliczanie środków ogólnych w budżecie województwa stanowiących część niekwalifikowalną wydatku, którego nie można było sfinansować w całości z projektu Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 oraz FEWiM 2021-2027;
- stałe monitorowanie wykonania funduszu płac osób finansowanych ze środków Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 oraz FEWiM 2021-2027;
- angażowanie i przygotowanie do opłacenia dokumentów finansowo-księgowych (faktur, rachunków, dyspozycji, list płac) dotyczących wynagrodzeń, form szkoleniowych oraz zakupu towarów i usług finansowanych ze środków Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 oraz FEWiM 2021-2027 w zakresie realizowanych zadań;
- sporządzanie i realizacja (we współpracy z pozostałymi Departamentami systemu wdrażania RPO WiM 2014-2020 oraz FEWiM 2021-2027) wniosków o dofinansowanie projektu Pomocy technicznej w ramach RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 oraz sporządzanie wniosków o płatność w ramach Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 w zakresie realizowanych zadań tj. wszystkich zadań w Urzędzie finansowanych z Pomocy technicznej z wyłączeniem zadań z zakresu informacji i komunikacji oraz ewaluacji, badań i gromadzenia danych;
- przygotowanie planu podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników finansowanych z projektów Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 oraz FEWiM 2021-2027 oraz realizacja form kształcenia zgodnie z Regulaminem podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie;
- przygotowanie (we współpracy z pozostałymi Departamentami systemu wdrażania RPO WiM 2014-2020 oraz FEWiM 2021-2027) wkładu do Planu zamówień publicznych Urzędu poprzez zaplanowanie dostaw i usług finansowanych ze środków Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 oraz FEWiM 2021-2027 w zakresie realizowanych zadań (tj. z wyjątkiem zadań zakresu informacji i komunikacji oraz ewaluacji, badań i gromadzenia danych);
- realizacja zamówień publicznych dotyczących zakupu towarów i usług (z wyłączeniem robót budowlanych) w zakresie Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 o wartości nie przekraczającej kwoty określonej w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (z wyjątkiem zadań z zakresu informacji i komunikacji oraz ewaluacji, badań i gromadzenia danych);
- współpraca w zakresie pozostałych zamówień publicznych dotyczących zakupu towarów i usług (z wyłączeniem robót budowlanych) finansowanych z Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 z Departamentem Zamówień Publicznych (z wyjątkiem zadań z zakresu informacji i komunikacji oraz ewaluacji, badań i gromadzenia danych);
- współpraca przy przygotowaniu procedur obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych;
- współpraca przy przygotowaniu systemu do ewidencji księgowej Pomocy technicznej;
- wdrażanie i monitorowanie zaleceń i rekomendacji z badań ewaluacyjnych RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 (we współpracy z PR);
- współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027 w zakresie realizowanych zadań;
- archiwizacja dokumentów.
- Do zadań Zespołu ds. obsługi archiwum zakładowego należy w szczególności:
- gromadzenie, przechowywanie, zabezpieczanie i udostępnianie dokumentacji;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie przejmowania akt do archiwum zakładowego;
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej (akt kat. B);
- przekazywanie materiałów archiwalnych (akt. kat. A) do archiwum państwowego;
- bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie.
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska Koordynatora ds. dostępności należy w szczególności:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Marszałkowski;
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- monitorowanie działalności Urzędu Marszałkowskiego w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- przygotowywanie raportów z wdrażania dostępności (raz na cztery lata) według zakresu określonego przez ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego.
- Przy wykonywaniu innych zadań w ramach RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 niż wskazane w ust. 5 Departament Organizacyjny współpracuje z departamentami Urzędu oraz innymi instytucjami, wchodzącymi w skład odpowiednio systemu instytucjonalnego zarządzania RPO WiM 2014-2020 i systemu instytucjonalnego FEWiM 2021-2027..
Sprawy załatwiane w Departamencie
Załączniki
- Instrukcja dotycząca składania wniosków poprzez platformę ePUAP
- Załącznik Nr 2 – OŚWIADCZENIE (część A) o sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej zamierzającej skorzystać z ulgowych usług i świadczeń finansowanych z Funduszu w 2023 roku i WNIOSEK (część B) o przyznanie świadczenia z ZFŚS w 2023 roku
- Załącznik Nr 3 - OŚWIADCZENIE (część A) o sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej zamierzającej skorzystać z ulgowych usług i świadczeń finansowanych z Funduszu w 2023 roku i WNIOSEK (część B) o przyznanie świadczenia z ZFŚS w 2023 roku
- Załącznik nr 9 A – Wniosek o przyznanie dofinansowania do opłat z tytułu opieki nad dzieckiem w: żłobku, klubie dziecięcym, sprawowanej przez opiekuna lub nianię, przedszkolu i innej formy wychowania przedszkolnego z Funduszu
- Załącznik nr 9 B – Wniosek o przyznanie dofinansowania do opłat z tytułu opieki nad dzieckiem w: żłobku, klubie dziecięcym, sprawowanej przez opiekuna lub nianię, przedszkolu i innej formy wychowania przedszkolnego z Funduszu
- Załącznik nr 12 – Wniosek o udzielenie zwrotnej pomocy na cele mieszkaniowe w formie pożyczki