Wersja obowiązująca z dnia

Kancelaria Sejmiku

Szef Kancelarii Sejmiku: Anna Maksyśko-Mucha

10-562 Olsztyn, ul. Emilii Plater 1, pok. 427
tel. 89 521-92-00, 521-92-10
fax. 89 521-92-09

 

  1. W skład Kancelarii Sejmiku wchodzą:
    1. Biuro Obsługi Radnych (BOR);
    2. Biuro Informacji i Dokumentacji (BID);
    3. Radca Prawny – samodzielne stanowisko.
  1. Do zadań Biura Obsługi Radnych należy w szczególności:
    1. obsługa komisji stałych i doraźnych Sejmiku;
    2. obsługa Sekretariatu Kancelarii Sejmiku;
    3. przygotowanie materiałów na sesje Sejmiku i posiedzenia Komisji oraz zapewnienie terminowego ich doręczenia;
    4. prowadzenie zbioru i rejestru uchwał Sejmiku oraz przekazywanie podjętych uchwał Marszałkowi;
    5. prowadzenie ewidencji wniosków oraz opinii komisji Sejmiku;
    6. prowadzenie ewidencji interpelacji i zapytań radnych, odpowiedzi na interpelacje i zapytania oraz przekazywanie ich według właściwości;
    7. umożliwienie zainteresowanym osobom zapoznania się z treścią interpelacji i zapytań radnych oraz udzielonych na nie odpowiedzi w Kancelarii Sejmiku w obecności pracownika Kancelarii, przy uwzględnieniu ewentualnych ograniczeń udostępnienia określonych danych (w tym w szczególności danych osobowych) zawartych w treści interpelacji, zapytania lub odpowiedzi na nie wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
    8. przygotowywanie, aktualizacja i przekazywanie do Warmińsko-Mazurskiego Centrum Nowych Technologii, informacji podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej w zakresie dotyczącym Sejmiku, w tym oświadczeń majątkowych radnych województwa, interpelacji i zapytań radnych oraz udzielonych na nie odpowiedzi, a także nagrań z przebiegu obrad Sejmiku, przy uwzględnieniu ewentualnych ograniczeń w udostępnieniu określonych danych (w tym w szczególności danych osobowych) zawartych w treści ww. dokumentów lub w zapisie obrazu lub dźwięku, wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
    9. udzielanie radnym pomocy w wykonywaniu mandatu w zakresie ustalonym przez Sejmik i jego Przewodniczącego;
    10. obsługa techniczno - kancelaryjna Sejmiku, Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących, komisji i radnych;
    11. obsługa sesji Sejmiku, posiedzeń Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących oraz posiedzeń komisji Sejmiku;
    12. przekazywanie Wojewodzie podlegających nadzorowi uchwał Sejmiku w ciągu 7 dni od dnia ich podjęcia;
    13. przekazywanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał objętych zakresem nadzoru tej Izby w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia;
    14. przygotowywanie uchwał sejmiku do publikacji w dzienniku Urzędowym oraz w środkach masowego przekazu;
    15. obsługa współpracy międzynarodowej Sejmiku;
    16. obsługa kontaktów z organizacjami pozarządowymi;
    17. obsługa współpracy z samorządami gminnymi i powiatowymi;
    18. obsługa Klubów Radnych Sejmiku;
    19. prowadzenie ewidencji krajowych i zagranicznych podróży służbowych radnych;
    20. prowadzenie ewidencji obecności radnych na sesjach Sejmiku i posiedzeniach komisji oraz przekazywanie informacji dotyczących frekwencji radnych do Departamentu Finansów i Skarbu w celu prawidłowego naliczenia diet;
    21. przygotowywanie, aktualizacja i przekazywanie do Warmińsko-Mazurskiego Centrum Nowych Technologii interpelacji i zapytań radnych oraz udzielonych odpowiedzi;
    22. prowadzenie innych spraw związanych z wykonywaniem mandatu radnego;
    23. obsługa Komisji Odznaki Honorowej za Zasługi dla Województwa Warmińsko–Mazurskiego.
  1. Do zadań Biura Informacji i Dokumentacji należy w szczególności:
    1. przygotowanie we współpracy z właściwym Departamentem Urzędu Marszałkowskiego materiałów na debaty Sejmiku;
    2. opracowywanie analiz, ekspertyz i opinii prawnych;
    3. opracowywanie informacji statystycznych;
    4. udzielanie odpowiedzi na listy i skargi, w oparciu o konsultacje prawne;
    5. gromadzenie zbioru przepisów oraz innych dokumentów niezbędnych do pracy Sejmiku;
    6. redagowanie strony internetowej Sejmiku;
    7. zapewnienie udostępnienia na stronie internetowej Samorządu Województwa, interpelacji i zapytań radnych oraz udzielonych na nie odpowiedzi, a także nagrań z przebiegu obrad Sejmiku, przy uwzględnieniu ewentualnych ograniczeń w udostępnieniu określonych danych (w tym w szczególności danych osobowych) zawartych w treści ww. dokumentów lub w zapisie obrazu lub dźwięku, wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
    8. udostępnianie zainteresowanym osobom nagrań z przebiegu obrad sesji Sejmiku, przy uwzględnieniu ewentualnych ograniczeń udostępnienia określonych danych (w tym w szczególności danych osobowych) zawartych w zapisie obrazu lub dźwięku tych nagrań, wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
    9. obsługa medialna Sejmiku;
    10. obsługa informatyczna i techniczna sesji Sejmiku, komisji, itp., w tym zapewnienie transmitowania i utrwalania za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk obrad Sejmiku;
    11. prowadzenie rejestru wniosków, skarg i petycji, wpływających lub przekazanych do Sejmiku oraz udzielanie pomocy w ich rozpatrywaniu
  1. Do zadań Radcy Prawnego – samodzielnego stanowiska należy w szczególności:
    1. obsługa prawna posiedzeń Sejmiku – udział w sesjach Sejmiku w celu prezentowania opinii i udzielania wyjaśnień;
    2. udział, w miarę potrzeb, w posiedzeniach komisji Sejmiku w czasie prac nad projektami uchwał;
    3. współudział w przygotowywaniu projektów uchwał wnoszonych przez Przewodniczącego Sejmiku, komisje oraz grupy radnych;
    4. przygotowywanie opinii prawnych na polecenie Przewodniczącego Sejmiku i Szefa Kancelarii;
    5. interpretacja treści i stosowania przepisów prawnych;
    6. zapewnienie Przewodniczącemu i Wiceprzewodniczącym Sejmiku obsługi prawnej, w szczególności w zakresie projektów uchwał;
    7. współudział w udzielaniu odpowiedzi na wnoszone skargi i wnioski