Wersja nieobowiązująca z dnia
Departament Koordynacji Promocji
Dyrektor Departamentu: Radosław Zawadzki
Zastępca dyrektora: Piotr Burczyk
Zastępca dyrektora: Mateusz Starus
Zastępca dyrektora: Piotr Burczyk
Zastępca dyrektora: Mateusz Starus
10-447 Olsztyn, ul. Głowackiego 17, pok. 015
tel. (89) 512 51 70
fax. (89) 512 51 79
tel. (89) 512 51 70
fax. (89) 512 51 79
- W skład Departamentu Koordynacji Promocji (KP) wchodzą:
- Zespół Promocji i Komunikacji (I);
- Zespół Projektów Gospodarczych (III);
- Zespół Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów (IV);
- Zespół Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (V);
- Zespół Promocji Regionalnego Programu Operacyjnego (VI).
- Do zadań Zespołu Promocji i Komunikacji należy w szczególności:
- inicjowanie, organizacja, prowadzenie i koordynacja działań związanych z ogólną promocją Województwa we współpracy z innymi jednostkami Urzędu i samorządu wojewódzkiego, samorządem terytorialnym innych szczebli oraz podmiotami w kraju i za granicą zajmującymi się promocją regionalną lub promocją Polski;
- opiniowanie, pomoc w przygotowywaniu i realizacji kampanii informacyjnych i promocyjnych we współpracy z poszczególnymi departamentami;
- opracowywanie, przygotowywanie, wdrażanie oraz monitoring strategicznych programów promocyjnych województwa;
- promocja marki województwa zgodnej z aktualną strategią społeczno-gospodarczą województwa oraz strategicznymi programami promocyjnymi regionu;
- prowadzenie konsultacji projektów promocyjnych z ekspertami;
- nawiązywanie współpracy z podmiotami zewnętrznymi, partnerami, sponsorami w celu minimalizowania kosztów samorządu przy organizacji realizowanych projektów promocyjnych regionu w ramach możliwości organizacyjnych oraz zgodnie ze statutem województwa i wytycznymi Departamentu Zamówień Publicznych;
- opracowywanie, przygotowywanie, gromadzenie i upowszechnianie materiałów promocyjnych i reklamowych dotyczących Województwa – w tym przeznaczonych do druku, publikacji lub emisji;
- administrowanie i aktualizacja serwisów informacyjnych Urzędu Marszałkowskiego w oparciu o materiały merytorycznie opracowane przez poszczególne jednostki Urzędu w ramach ich zadań, we współpracy z Departamentem Społeczeństwa Informacyjnego;
- przygotowywanie wydarzeń medialnych, konferencji prasowych i informacji prasowych oraz przeprowadzanie działań medialnych we współpracy z Gabinetem Marszałka;
- opracowywanie i wdrażanie systemu identyfikacji wizualnej Urzędu oraz monitorowanie jego przestrzegania;
- monitorowanie mediów regionalnych i ogólnopolskich pod kątem wykorzystania informacji w bieżących projektach promocyjnych;
- prowadzenie spraw związanych z działalnością Zespołu ds. Wydawnictw;
- organizacja, współorganizacja regionalnych konkursów i innych działań promujących dobre zarządzanie w organizacjach (przedsiębiorstwach, organizacjach edukacyjnych, organizacjach publicznych), promujących podnoszenie jakości towarów i świadczonych usług oraz prezentujących dobre praktyki promujące województwo warmińsko-mazurskie, tj. Konkurs Najlepszy Produkt i Usługa Warmii i Mazur, Warmińsko-Mazurska Nagroda Jakości, konkurs RPO Warmia i Mazury oraz programu Przedsiębiorstwo Fair Play i konkursu Gmina Fair Play;
- prowadzenie spraw związanych z marką i znakami towarowymi zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej w tym spraw związanych z wyrażeniem zgody na użycie przez podmioty oznaczeń regionalnych tj. logo województwa, herb województwa, hasło „Mazury Cud Natury”, prowadzenie spraw związanych z rejestracją znaków towarowych charakterystycznych dla województwa w Urzędzie Patentowym RP;
- współpraca z samorządami powiatowymi i gminnymi, gospodarczymi i zawodowymi w zakresie systemów zarządzania i podnoszenia jakości towarów i usług;
- współpraca z administracją rządową w zakresie systemów zarządzania i podnoszenia jakości towarów i usług;
- prowadzenie banku danych organizacji z województwa warmińsko-mazurskiego, które wdrożyły znormalizowane systemy zarządzania;
- organizacja i współorganizacja szkoleń i konferencji z zakresu wdrażania systemów zarządzania jakością, akredytacji i certyfikacji, podnoszenia jakości towarów i usług.
- Do zadań Zespołu Projektów Gospodarczych należy w szczególności:
- opracowywanie, przygotowywanie i realizacja promocji gospodarczej regionu;
- wdrażanie projektu „Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2013+” oraz innych projektów, jako narzędzia do zadania określonego w pkt. 1;
- współpraca z instytucjami otoczenia biznesu odpowiedzialnymi za pozyskiwanie inwestorów i umiędzynarodowienie przedsiębiorstw.
- Do zadań Zespołu Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów należy w szczególności:
- identyfikacja rynku dla danego typu produktu/usługi i inwestycji poza granice Polski;
- wyszukiwanie w dostępnych bazach danych (w kraju i za granicą) informacji na temat potencjalnych partnerów gospodarczych w eksporcie lub w podejmowaniu inwestycji na wybranym rynku zagranicznym i inicjowanie kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami;
- pozyskiwanie i udostępnianie zainteresowanym przedsiębiorcom i grupom przedsiębiorstw informacji rynkowych w postaci:
- zagranicznych raportów, analiz, badań rynkowych, opracowań sektorów problemowych i informacji na temat: administracyjno-prawnych, finansowych, w tym bezpieczeństwa obrotu gospodarczego, aspektów prowadzenia działalności gospodarczej na rynkach zagranicznych, także w zakresie rozwoju działalności eksportowej i podejmowania/realizacji inwestycji za granicą;
- obowiązujących zasad otwierania oddziałów i przedstawicielstw za granicą;
- gromadzenie i udostępnianie informacji odnośnie zasad przejmowania i łączenia się (fuzji) przedsiębiorstw, w tym także przez podmioty (przedsiębiorstwa) zagraniczne;
- pozyskiwanie i udostępnianie informacji w zakresie obowiązujących metod rozliczeń międzynarodowych, zwyczajów i uzansów handlowych, technik finansowania transakcji eksportowych, sposobów oceny ryzyka eksportowego i zarządzania ryzykiem;
- pozyskiwanie i przekazywanie informacji (a w przypadkach tego wymagających formułowanie rekomendacji) ukierunkowanych na umożliwienie przedsiębiorcom czy grupom przedsiębiorstw:
- dostosowania strategii eksportowej przedsiębiorstwa do danego rynku zagranicznego,
- dokonanie doboru efektywnych i skutecznych form realizacji działań marketingowych na rynkach zagranicznych;
- udostępnianie informacji odnośnie źródeł i procedur pozyskiwania środków na finansowanie działalności eksportowej i inwestycji za granicą, z programów pomocowych Unii Europejskiej – krajowych i regionalnych oraz ze środków budżetowych (publicznych);
- informowanie o funkcjonalności zasad korzystania z systemu interwencyjnego SOLVIT;
- informowanie i rekomendowanie wykorzystania aktywnych instrumentów wsparcia eksportu, w obszarze: a) finansowym, b) usługowym, c) instytucjonalnym, ośrodków wsparcia eksporterów i inwestorów, tak w kraju jak i na rynkach zagranicznych, takich jak: agencje rządowe, placówki zagraniczne, izby gospodarcze, itp.;
- przygotowanie i obsługa misji gospodarczych z/do regionu;
- dostarczanie zainteresowanym inwestorom zagranicznym informacji gospodarczych o regionie (województwie), w tym:
- statystycznych o potencjale gospodarczym regionu i bieżącej sytuacji gospodarczej,
- prawno-administracyjnych z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce,
- instrumentach wsparcia rozwoju przedsiębiorczości, zachętach inwestycyjnych oferowanych na poziomie regionu i kraju oraz o instytucjach właściwych dla poszczególnych instrumentów (dane kontaktowe),
- dostępnych lokalizacjach inwestycyjnych,
- podmiotach gospodarczych z regionu poszukujących inwestora,
- potencjalnych poddostawcach wg sektorów;
- organizacja, aktualizacja i udostępnianie baz danych gromadzących ww. informacje;
- inicjowanie kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami i podmiotami wspierającymi rozwój gospodarczy w regionie, właściwymi dla struktury potrzeb potencjalnego inwestora;
- promocja oferty inwestycyjnej poszczególnych gmin i powiatów z regionu;
- prowadzenie monitoringu napływu inwestycji do regionu;
- działania w formule follow-up w odniesieniu do klientów COIE;
- Do zadań Zespołu Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich należy dystrybucja informacji z zakresu Narodowej Strategii Spójności, Umowy Partnerstwa oraz krajowych i regionalnych programów operacyjnych w ramach danego województwa, a w szczególności:
- informowanie o możliwości wsparcia z funduszy strukturalnych;
- organizacja Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) na terenie województwa, w tym Mobilnych Punktów Informacyjnych;
- udział w festynach i innych imprezach plenerowych;
- przygotowanie, druk i dystrybucja materiałów informacyjnych na temat funduszy europejskich;
- zakup i dystrybucja materiałów informacyjno-promocyjnych;
- promowanie Sieci PIFE oraz świadczonych usług;
- koordynacja działalności Głównego i Lokalnych Punktów Informacyjnych;
- kontrola i monitoring działania Punktów Informacyjnych;
- współpraca z innymi sieciami informacyjnymi, samorządem terytorialnym, instytucjami publicznymi w dziedzinie rozpowszechniania informacji na temat funduszy europejskich;
- rozliczanie dotacji celowej udzielonej przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju na realizację zadań określonych w Umowie;
- bieżące monitorowanie wydatków zgodnie z procedurami urzędowymi;
- Do zadań Zespołu Promocji Regionalnego Programu Operacyjnego należy w szczególności:
- promocja RPO WiM 2014-2020;
- obsługa strony internetowej RPO WiM 2014-2020;
- koordynacja i realizacja szkoleń dla Beneficjentów;
- opracowanie, realizacja i aktualizacja Strategii komunikacji RPO WiM 2014-2020;
- opracowanie, realizacja i aktualizacja Rocznego planu działań informacyjnych i promocyjnych RPO WiM 2014-2020;
- udział w opracowaniu i aktualizacji Opisu Funkcji i Procedur;
- opracowanie wkładu do Instrukcji Wykonawczej IZ w zakresie zadań Zespołu;
- udział w opiniowaniu wytycznych MIiR;
- udział w opracowaniu wytycznych programowych RPO WiM 2014-2020;
- współpraca przy powierzaniu zadań IP w ramach realizacji RPO WiM 2014-2020 w zakresie informacji i promocji;
- współpraca w zakresie nadzoru nad bieżącym wykonywaniem zadań przez IP w zakresie informacji i promocji;
- realizacja budżetu i planowanie finansowe w zakresie Pomocy technicznej w części wdrażanej przez Departament;
- sporządzanie i realizacja wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność z Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych;
- sporządzanie sprawozdań z realizacji Programu w zakresie informacji i promocji;
- współpraca w zakresie ewaluacji RPO WiM 2014-2020;
- uwzględnianie wyników audytów przeprowadzanych przez Instytucję Audytową;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020;
- archiwizacja dokumentacji.
- Przy wykonywaniu innych zadań w ramach RPO WiM 2014-2020 Departament Koordynacji Promocji współpracuje z departamentami Urzędu oraz innymi instytucjami, wchodzącymi w skład systemu instytucjonalnego zarządzania RPO WiM 2014-2020.
Sprawy załatwiane w Departamencie
- Konkurs - "Najlepszy Produkt i Usługa Warmii i Mazur" - zgłoszenie
- Konkurs Warmińsko-Mazurskiej Nagrody Jakości - zgłoszenie
- Wniosek o zgodę na używanie herbu Województwa Warmińsko-Mazurskiego