Wersja nieobowiązująca z dnia
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej
Dyrektor: Katarzyna Koplińska
Zastępca dyrektora: Dorota Solnicka
Zastępca dyrektora: Monika Kocimska-Warczak
10-447 Olsztyn, ul. Głowackiego 17
tel.: (89) 521 95 00
fax.: (89) 521 95 09
- W skład Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej wchodzą:
- Biuro Pomocy i Integracji Społecznej (I);
- Biuro Finansów (II);
- Biuro Wspierania Rodziny i Pieczy Zastępczej (III);
- Biuro Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnościami (V);
- Biuro Przeciwdziałania Uzależnieniom i Przemocy (VI);
- Biuro Projektów Aktywizacji i Ekonomii Społecznej (VII);
- Biuro Naboru Wniosków i Monitoringu (VIII);
- Biuro Kontroli (IX);
- Biuro Projektów Usług Społecznych (X);
- Biuro Projektów Usług Zdrowotnych i Integracji (XI)
- Do zadań Biura Pomocy i Integracji Społecznej należy w szczególności:
- opracowanie, aktualizowanie, realizacja i monitorowanie strategii wojewódzkiej w zakresie polityki społecznej będącej integralną częścią strategii rozwoju województwa;
- przygotowanie, aktualizacja, wdrażanie i monitorowanie „Regionalnego planu rozwoju usług społecznych i deinstytucjonalizacji w województwie warmińsko-mazurskim”;
- opracowanie, aktualizacja, realizacja i monitorowanie Programu „Polityka senioralna województwa warmińsko-mazurskiego”;
- obsługa administracyjno-techniczna Społecznej Rady Seniorów Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
- sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w województwie warmińsko-mazurskim;
- organizowanie kształcenia oraz szkolenia zawodowego kadr pomocy społecznej oraz Centrów Usług Społecznych;
- obsługa administracyjno-techniczna Regionalnej Komisji Egzaminacyjnej ds. stopni specjalizacji zawodowej pracowników socjalnych;
- rozpoznawanie przyczyn ubóstwa oraz opracowywanie regionalnych programów pomocy społecznej wspierających samorządy lokalne w działaniach na rzecz ograniczania tego zjawiska;
- diagnozowanie i monitorowanie wybranych problemów społecznych w regionie;
- inspirowanie i promowanie nowych rozwiązań w zakresie pomocy społecznej;
- koordynowanie działań na rzecz sektora ekonomii społecznej w regionie;
- organizowanie i prowadzenie regionalnych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;
- sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, w formie dokumentu elektronicznego, z zastosowaniem systemu teleinformatycznego;
- współdziałanie i współpraca przy monitorowaniu strategii rozwoju społeczno-gospodarczego województwa warmińsko-mazurskiego w części przypisanej do zadań Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej;
- realizacja zadań wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie w zakresie zadań realizowanych w obszarze pomocy społecznej i wspierania rodziny;
- realizacja projektów w obszarze polityki społecznej;
- współpraca z organami administracji rządowej oraz powiatami i gminami, a także organizacjami pozarządowymi i fundacjami w realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej.
- Do zadań Biura Finansów należy w szczególności:
- przygotowanie budżetu i planowanie finansowe w zakresie Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- współpraca z FS w zakresie sporządzania deklaracji wydatków IZ z EFS/EFS+ w odniesieniu do Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027, w tym opracowywanie zestawień wniosków o płatność, które należy załączyć do deklaracji wydatków za dany okres;
- współpraca w zakresie sporządzania deklaracji zarządczej;
- współpraca w zakresie monitorowania zasady n+3;
- sporządzanie prognoz dotyczących kwot, w odniesieniu do których IZ planuje złożyć wnioski o płatność za bieżący i kolejny rok budżetowy w ramach Osi Priorytetowej 11, Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie wnioskowania i rozliczania środków finansowych na realizację RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- prowadzenie postępowań w I i II instancji w przedmiocie zwrotu środków, zastosowania ulgi oraz określania odpowiedzialności osób trzecich za zobowiązania Beneficjenta;
- dochodzenie należności (odzyskiwanie środków, w tym postępowanie przedegzekucyjne i egzekucja administracyjna jako wierzyciel);
- współpraca w zakresie postępowań sądowo-administracyjnych przed WSA i NSA oraz postępowań upadłościowych i naprawczych;
- sporządzanie raportów i zestawień dotyczących nieprawidłowości w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- współpraca z Biurem Projektów Aktywizacji i Ekonomii Społecznej, Biurem Projektów Usług Społecznych i Biurem Projektów Usług Zdrowotnych i Integracji w przygotowaniu dyspozycji przelewów w ramach Osi Priorytetowej 11, Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027 w zakresie realizowanych zadań;
- opiniowanie projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020 i 2021-2027;
- opracowywanie i aktualizacja wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie i wniosku o płatność w zakresie EFS;
- współpraca z Departamentem FS w zakresie opracowywania i aktualizacji wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie i wniosku o płatność w zakresie EFS+;
- współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020 i ekspertów FEWiM 2021-2027, w tym prowadzenia ich wykazów i oceny ich pracy;
- współpraca przy budowaniu i użytkowanie Lokalnego Systemu Informatycznego;
- współpraca w zakresie ewaluacji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie informacji i promocji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca z Biurem Naboru Wniosków i Monitoringu w zakresie sporządzenia sprawozdań rocznych / końcowego z realizacji RPO WiM 2014-2020 w zakresie Osi Priorytetowej 11 oraz Działania10.7 oraz sprawozdania końcowego z realizacji FEWiM 2021-2027 w zakresie Priorytetu 9 i Działania 7.4;
- współpraca w zakresie planowania i wykonania budżetu Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie projektów i wniosków o płatność z Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie sporządzania dla Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa informacji kwartalnych z realizacji RPO WiM 2014-2020;
- współpraca w zakresie sporządzenia informacji o stanie wdrażania RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 dla Zarządu, Sejmiku Województwa oraz Komitetu Monitorującego Programu;
- współpraca w zakresie sporządzania danych zbiorczych na temat FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie przekazywania Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa informacji o realizacji kontraktu terytorialnego i kontraktu programowego w roku poprzednim;
- administrowanie centralnymi systemami teleinformatycznymi w zakresie wdrażanych Działań RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- użytkowanie centralnego systemu teleinformatycznego;
- uwzględnianie wyników wszystkich audytów i kontroli zewnętrznych;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020 i 2021-2027;
- współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
- archiwizacja dokumentacji.
- Do zadań Biura Wspierania Rodziny i Pieczy Zastępczej należy w szczególności:
- opracowywanie, wdrażanie i monitorowanie wojewódzkich programów wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz realizacji polityki prorodzinnej, będących integralną częścią strategii rozwoju województwa;
- sprawowanie kontroli nad ośrodkami adopcyjnymi prowadzonymi przez Samorząd Województwa;
- monitorowanie przebiegu procesów adopcyjnych w ośrodkach adopcyjnych na terenie województwa;
- sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz przekazywanie ich wojewodzie;
- inicjowanie tworzenia i sprawowanie kontroli nad interwencyjnymi ośrodkami preadopcyjnymi i regionalnymi placówkami opiekuńczo-terapeutycznymi;
- szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr jednostek organizacyjnych samorządu gminnego i powiatowego;
- promowanie nowych rozwiązań w zakresie wspierania rodzin, w tym rodzin wielodzietnych i systemu pieczy zastępczej;
- realizacja zadań wynikających z rządowego programu wsparcia rodzin z dziećmi;
- koordynacja systemu teleinformatycznego Adopcja;
- współpraca przy monitorowaniu strategii polityki społecznej województwa warmińsko-mazurskiego;
- udział w projektach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działań podejmowanych na rzecz wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz adopcji;
- współpraca m.in. z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Wojewodą Warmińsko-Mazurskim, samorządami gmin i powiatów, sądami i ich organami pomocniczymi, Policją, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami społecznymi w realizacji zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- współpraca z Radą ds. Rodzin Województwa Warmińsko-Mazurskiego; nadzór nad merytorycznym rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków w zakresie zadań realizowanych przez Biuro.
- Do zadań Biura Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnościami należy w szczególności:
- opracowywanie, realizacja i monitorowanie wojewódzkich programów dotyczących wyrównywania szans osób niepełnosprawnych i przeciwdziałania ich wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudnienia osób niepełnosprawnych;
- monitorowanie spłaty jednorazowej pożyczki, udzielonej zakładom pracy chronionej, w celu ochrony istniejących w tych zakładach miejsc pracy osób niepełnosprawnych;
- dofinansowanie robót budowlanych w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo budowlane, dotyczących obiektów służących rehabilitacji, w związku
z potrzebami osób niepełnosprawnych, z wyjątkiem rozbiórki tych obiektów; - dofinansowanie kosztów tworzenia i działania zakładów aktywności zawodowej;
- opiniowanie wniosków o wpis do rejestru ośrodków uprawnionych do organizowania turnusów rehabilitacyjnych lub przyjmujących grupy turnusowe;
- tworzenie i likwidowanie w porozumieniu z Pełnomocnikiem Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, specjalistycznych ośrodków szkoleniowo-rehabilitacyjnych;
- obsługa administracyjno-organizacyjna wojewódzkiej społecznej rady do spraw osób niepełnosprawnych;
- opracowywanie i przedstawienie Pełnomocnikowi Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych informacji o prowadzonej działalności;
- współpraca z organami administracji rządowej oraz powiatami i gminami w realizacji zadań wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych;
- zlecanie realizacji zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych fundacjom oraz organizacjom pozarządowym, ze środków PFRON;
- przygotowanie projektów budżetu w zakresie zadań realizowanych przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej i sprawozdań z ich wykonania;
- przygotowanie planów zamówień publicznych w zakresie zadań realizowanych przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej i sprawozdań w danym zakresie;
- obsługa finansowo-księgowa zadań Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej.
- Do zadań Biura Przeciwdziałania Uzależnieniom i Przemocy należy w szczególności:
- przygotowanie, koordynacja i realizacja programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, poprzez:
- działalność szkoleniową dla różnych grup zawodowych w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i zwalczania narkomanii,
- podejmowanie działań na rzecz poprawy warunków leczenia, rehabilitacji i reintegracji osób uzależnionych od alkoholu,
- sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu organowi, w formie dokumentu elektronicznego, z zastosowaniem systemu teleinformatycznego,
- wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez finansowanie centrów integracji społecznej,
- inicjowanie i prowadzenie badań dotyczących przeciwdziałania uzależnieniom,
- inspirowanie i promowanie nowych rozwiązań w zakresie profilaktyki uzależnień,
- udzielanie pomocy merytorycznej instytucjom i osobom fizycznym realizującym zadania objęte programem;
- opracowanie i realizacja wojewódzkiego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie poprzez:
- inspirowanie i promowanie nowych rozwiązań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- opracowywanie ramowych programów ochrony ofiar przemocy w rodzinie oraz ramowych programów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie,
- organizowanie szkoleń dla osób realizujących zadania związane z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie;
- współpraca z organami administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii i przemocy w rodzinie;
- realizacja zadań eksperta wojewódzkiego do spraw informacji o narkotykach i narkomanii.
- przygotowanie, koordynacja i realizacja programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, poprzez:
- Do zadań Biura Projektów Aktywizacji i Ekonomii Społecznej należy w szczególności:
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- opiniowanie projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020 i 2021-2027;
- współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020 i ekspertów FEWiM 2021-2027, w tym prowadzenia ich wykazów i oceny ich pracy;
- współpraca przy ocenie formalnej wniosków o wpis do Wykazu kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020 i Wykazu ekspertów FEWiM 2021-2027;
- opracowywanie i aktualizacja wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie i wniosku o płatność w zakresie EFS;
- współpraca z Departamentem FS w zakresie opracowywania i aktualizacji wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie i wniosku o płatność w zakresie EFS+;
- zawieranie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów w ramach Osi Priorytetowej 11 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9, Działanie 9.1 Aktywna integracja i 9.2 Ekonomia społeczna FEWiM 2021-2027;
- weryfikowanie wniosków o płatność;
- przygotowanie dyspozycji przelewów;
- dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w odniesieniu do wdrażanych Działań;
- współpraca w realizacji kontroli krzyżowych Programu i kontroli krzyżowych horyzontalnych;
- procedura odwoławcza, w tym rozpatrywanie protestów w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- odzyskiwanie środków przed etapem postępowania administracyjnego;
- współpraca w zakresie informacji i promocji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie ewaluacji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie planowania i wykonania budżetu Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie projektów i wniosków o płatność z Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- sporządzanie sprawozdań rocznych / końcowego z realizacji RPO WiM 2014-2020 w zakresie Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 oraz współpraca przy sprawozdaniu końcowego z realizacji FEWiM 2021-2027 w zakresie Priorytetu 9 i Działania 7.4;
- współpraca w zakresie sporządzania dla Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa informacji kwartalnych z realizacji RPO WiM 2014-2020;
- współpraca w zakresie sporządzenia informacji o stanie wdrażania RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 dla Zarządu, Sejmiku Województwa oraz Komitetu Monitorującego Programu;
- współpraca w zakresie sporządzania danych zbiorczych na temat FEWiM 2021-2027;
- sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej w RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca z Biurem Finansów w zakresie sporządzania raportów i zestawień dotyczących nieprawidłowości;
- współpraca przy budowaniu i użytkowanie Lokalnego Systemu Informatycznego;
- użytkowanie centralnych systemów teleinformatycznych w zakresie Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- uwzględnianie wyników wszystkich audytów i kontroli zewnętrznych;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020 i 2021-2027;
- współpraca w zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
- archiwizacja dokumentacji.
- Do zadań Biura Naboru Wniosków i Monitoringu należy w szczególności:
- współpraca w zakresie przygotowania Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014–2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027 do realizacji, w tym opracowania projektu Programu, negocjacji z Komisją Europejską, opracowania stanowiska negocjacyjnego do kontraktu terytorialnego i kontraktu programowego oraz zmian Programu w trakcie jego realizacji;
- współpraca w zakresie przygotowania systemu realizacji RPO WiM 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7, w tym opracowania kryteriów wyboru projektów i opracowania oraz aktualizacji szczegółowych opisów osi priorytetowych RPO WiM 2014-2020;
- współpraca w zakresie przygotowania systemu realizacji FEWiM 2021-2027 w ramach Priorytetu 9 i Działania 7.4 w tym opracowania projektów horyzontalnych kryteriów wyboru projektów i opracowania oraz aktualizacji szczegółowych opisów priorytetów FEWiM 2021-2027;
- opracowanie i aktualizacja projektów specyficznych kryteriów wyboru projektów dla naborów organizowanych przez Departament w ramach FEWiM 2021-2027;
- przygotowanie, aktualizacja, wdrażanie i monitorowanie „Regionalnego planu rozwoju usług społecznych i deinstytucjonalizacji w województwie warmińsko-mazurskim”;
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- opiniowanie projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020 i 2021-2027;
- współpraca w zakresie przygotowania porozumienia / umowy dotyczącej realizacji ZIT, ZIT” z podmiotem mającym zarządzać ZIT, ZIT”;
- współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020 i ekspertów FEWiM 2021-2027, w tym prowadzenia ich wykazów i oceny ich pracy;
- szkolenia kandydatów na ekspertów i ekspertów w zakresie RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- opracowywanie i aktualizacja wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie projektu i wzoru wniosku o płatność w zakresie EFS;
- współpraca z Departamentem FS w zakresie opracowywania i aktualizacji wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie i wniosku o płatność w zakresie EFS+;
- opracowanie i aktualizacja Regulaminów konkursów oraz Regulaminów pracy Komisji Oceny Projektów w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- przygotowanie dokumentacji dotyczącej ogłoszenia i naboru wniosków o dofinansowanie projektów do przedłożenia Zarządowi Województwa Warmińsko – Mazurskiego;
- udział w spotkaniach informacyjnych z potencjalnymi wnioskodawcami w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz organizacja szkoleń dla beneficjentów Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- ocena i wybór wniosków ubiegających się o dofinansowanie w trybie konkursowym w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- wybór projektów w procedurze pozakonkursowej (od momentu złożenia wniosku o dofinansowanie) w ramach Osi Priorytetowej 11 RPO WiM 2014-2020;
- zawieranie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020;
- weryfikowanie wniosków o płatność w ramach Osi Priorytetowej 11 RPO WiM 2014-2020;
- przygotowanie dyspozycji przelewów w ramach Osi Priorytetowej 11 RPO WiM 2014-2020;
- dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w odniesieniu do wdrażanych Działań;
- procedura odwoławcza, w tym rozpatrywanie protestów w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- odzyskiwanie środków przed etapem postępowania administracyjnego w ramach Osi Priorytetowej 11 RPO WiM 2014-2020;
- sporządzanie rocznych planów działania dla interwencji EFS RPO WiM 2014-2020 oraz rocznych planów wdrażania IZ i sprawozdań z ich realizacji w zakresie Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie ewaluacji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 (w tym wdrażanie rekomendacji z badań ewaluacyjnych, monitorowanie realizacji zaleceń i rekomendacji z badań ewaluacyjnych);
- współpraca w zakresie informacji i promocji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie planowania i wykonania budżetu Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność z Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w realizacji kontroli krzyżowych Programu i kontroli krzyżowych horyzontalnych w ramach Osi Priorytetowej 11 RPO WiM 2014-2020udział w pracach Komitetu Monitorującego RPO WiM 2014–2020 i Komitetu Monitorującego FEWiM 2021-2027;
- sporządzanie sprawozdań rocznych / końcowego z realizacji RPO WiM 2014-2020 w zakresie Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 oraz sprawozdania końcowego z realizacji FEWiM 2021-2027 w zakresie Priorytetu 9 i Działania 7.4;
- współpraca z Biurem Finansów w zakresie sporządzania sprawozdań i zestawień dotyczących nieprawidłowości;
- współpraca w zakresie sporządzania dla Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa informacji kwartalnych z realizacji RPO WiM 2014-2020;
- współpraca w zakresie sporządzenia informacji o stanie wdrażania RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 dla Zarządu, Sejmiku Województwa oraz Komitetu Monitorującego Programu;
- współpraca w zakresie sporządzania danych zbiorczych na temat FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie monitoringu inteligentnych specjalizacji;
- współpraca przy budowaniu i użytkowanie Lokalnego Systemu Informatycznego;
- użytkowanie centralnych systemów teleinformatycznych;
- uwzględnianie wyników wszystkich audytów i kontroli zewnętrznych;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014 -2020 i 2021-2027;
- współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
- archiwizacja dokumentacji.
- Do zadań Biura Kontroli należy w szczególności:
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Opisu Funkcji i Procedur oraz Instrukcji Wykonawczej IZ RPO WiM 2014-2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli IW IZ FEWiM 2021-2027 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- opiniowanie projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2021-2027;
- aktualizacja wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie i wniosku o płatność w zakresie EFS;
- współpraca z Departamentem FS w zakresie opracowywania i aktualizacji wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie i wniosku o płatność w zakresie EFS+;
- sporządzanie rocznych planów kontroli w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- kontrola projektów (planowa oraz doraźna) w Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytecie 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- kontrola projektów na zakończenie – zapewnienie ścieżki audytu;
- sporządzenie wkładu do rocznego sprawozdania z audytów i kontroli RPO WiM 2014-2020;
- współpraca w zakresie ewaluacji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie informacji i promocji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie planowania i wykonania budżetu Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność z Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020;
- sporządzanie sprawozdań rocznych/końcowego z realizacji RPO WiM 2014-2020 w zakresie Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 oraz sprawozdania końcowego z realizacji FEWiM 2021-2027 w zakresie Priorytetu 9 i Działania 7.4;
- współpraca w zakresie sporządzania dla Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa informacji kwartalnych z realizacji RPO WiM 2014-2020;
- współpraca w zakresie sporządzenia informacji o stanie wdrażania RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 dla Zarządu, Sejmiku Województwa oraz Komitetu Monitorującego Programu;
- współpraca w zakresie sporządzania danych zbiorczych na temat FEWiM 2021-2027;
- współpraca przy budowaniu i użytkowaniu Lokalnego Systemu Informatycznego;
- użytkowanie centralnych systemów teleinformatycznych;
- uwzględnianie wyników wszystkich audytów i kontroli zewnętrznych;
- współpraca w zakresie monitorowania procesu wdrażania rekomendacji wydanych w ramach kontroli zewnętrznych;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020 i 2021-2027;
- współpraca przy zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
- archiwizacja dokumentacji.
- Do zadań Biura Projektów Usług Społecznych należy w szczególności:
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- opiniowanie projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020 i 2021-2027;
- współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020 i ekspertów FEWiM 2021-2027, w tym prowadzenia ich wykazów i oceny ich pracy;
- współpraca przy ocenie formalnej wniosków o wpis do Wykazu kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020 i Wykazu ekspertów FEWiM 2021-2027;
- opracowywanie i aktualizacja wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie i wniosku o płatność w zakresie EFS;
- współpraca z Departamentem FS w zakresie opracowywania i aktualizacji wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie i wniosku o płatność w zakresie EFS+;
- zawieranie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów w ramach Osi Priorytetowej 11 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9, Działanie 9.4 Usługi społeczne dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, 9.5 Usługi społeczne dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu – ZIT, 9.7 Usługi społeczne na rzecz rodzin i osób w kryzysie bezdomności, 9.8 Usługi społeczne na rzecz rodzin i osób w kryzysie bezdomności – ZIT, 9.9 System pieczy zastępczej FEWiM 2021-2027;
- weryfikowanie wniosków o płatność;
- przygotowanie dyspozycji przelewów;
- dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w odniesieniu do wdrażanych Działań;
- współpraca w realizacji kontroli krzyżowych Programu i kontroli krzyżowych horyzontalnych;
- procedura odwoławcza, w tym rozpatrywanie protestów w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- odzyskiwanie środków przed etapem postępowania administracyjnego;
- współpraca w zakresie informacji i promocji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie ewaluacji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie planowania i wykonania budżetu Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie projektów i wniosków o płatność z Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- sporządzanie sprawozdań rocznych / końcowego z realizacji RPO WiM 2014-2020 w zakresie Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 oraz współpraca przy sprawozdaniu końcowego z realizacji FEWiM 2021-2027 w zakresie Priorytetu 9 i Działania 7.4;
- współpraca w zakresie sporządzania dla Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa informacji kwartalnych z realizacji RPO WiM 2014-2020;
- współpraca w zakresie sporządzenia informacji o stanie wdrażania RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 dla Zarządu, Sejmiku Województwa oraz Komitetu Monitorującego Programu;
- współpraca w zakresie sporządzania danych zbiorczych na temat FEWiM 2021-2027;
- sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej w RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca z Biurem Finansów w zakresie sporządzania raportów i zestawień dotyczących nieprawidłowości;
- współpraca przy budowaniu i użytkowanie Lokalnego Systemu Informatycznego;
- użytkowanie centralnych systemów teleinformatycznych w zakresie Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- uwzględnianie wyników wszystkich audytów i kontroli zewnętrznych;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020 i 2021-2027;
- współpraca w zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
- archiwizacja dokumentacji.
- Do zadań Biura Projektów Usług Zdrowotnych i Integracji należy w szczególności:
- opracowanie i aktualizacja wkładu do Opisu Funkcji i Procedur oraz IW IZ RPO WiM 2014-2020, a także Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli oraz IW IZ FEWiM 2021-2027 w zakresie zadań realizowanych przez Biuro;
- opiniowanie projektów wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego na okres programowania 2014-2020 i 2021-2027;
- współpraca w zakresie naboru kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020 i ekspertów FEWiM 2021-2027, w tym prowadzenia ich wykazów i oceny ich pracy;
- współpraca przy ocenie formalnej wniosków o wpis do Wykazu kandydatów na ekspertów RPO WiM 2014-2020 i Wykazu ekspertów FEWiM 2021-2027;
- opracowywanie i aktualizacja wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie i wniosku o płatność w zakresie EFS;
- współpraca z Departamentem FS w zakresie opracowywania i aktualizacji wzorów: wniosku o dofinansowanie, umowy o dofinansowanie i wniosku o płatność w zakresie EFS+;
- zawieranie umów i aneksów do umów o dofinansowanie projektów w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9, Działanie 9.3 Integracja obywateli państw trzecich w środowisku lokalnym, 9.6 Usługi zdrowotne i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- weryfikowanie wniosków o płatność;
- przygotowanie dyspozycji przelewów;
- dokonywanie indywidualnej interpretacji postanowień wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w odniesieniu do wdrażanych Działań;
- współpraca w realizacji kontroli krzyżowych Programu i kontroli krzyżowych horyzontalnych;
- procedura odwoławcza, w tym rozpatrywanie protestów w ramach Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- odzyskiwanie środków przed etapem postępowania administracyjnego;
- współpraca w zakresie informacji i promocji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie ewaluacji RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie planowania i wykonania budżetu Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie projektów i wniosków o płatność z Pomocy technicznej RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- sporządzanie sprawozdań rocznych / końcowego z realizacji RPO WiM 2014-2020 w zakresie Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 oraz współpraca przy sprawozdaniu końcowego z realizacji FEWiM 2021-2027 w zakresie Priorytetu 9 i Działania 7.4;
- współpraca w zakresie sporządzania dla Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa informacji kwartalnych z realizacji RPO WiM 2014-2020;
- współpraca w zakresie sporządzenia informacji o stanie wdrażania RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027 dla Zarządu, Sejmiku Województwa oraz Komitetu Monitorującego Programu;
- współpraca w zakresie sporządzania danych zbiorczych na temat FEWiM 2021-2027;
- sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej w RPO WiM 2014-2020 i FEWiM 2021-2027;
- współpraca z Biurem Finansów w zakresie sporządzania raportów i zestawień dotyczących nieprawidłowości;
- współpraca przy budowaniu i użytkowanie Lokalnego Systemu Informatycznego;
- użytkowanie centralnych systemów teleinformatycznych w zakresie Osi Priorytetowej 11 oraz Działania 10.7 RPO WiM 2014-2020 oraz Priorytetu 9 i Działania 7.4 FEWiM 2021-2027;
- uwzględnianie wyników wszystkich audytów i kontroli zewnętrznych;
- wdrażanie mechanizmów przeciwdziałania nadużyciom finansowym w funduszach polityki spójności na lata 2014-2020 i 2021-2027;
- współpraca w zamykaniu perspektywy finansowej 2014-2020 i 2021-2027;
- archiwizacja dokumentacji.