Wersja nieobowiązująca z dnia
Rejestracja skarg i wniosków
- Marszałek, Wicemarszałkowie, Członkowie Zarządu, Sekretarz Województwa, Dyrektorzy Departamentów oraz pracownicy merytorycznych Departamentów dokonują kwalifikacji wpływających do Urzędu pism jako skargi lub wniosku na podstawie ich treści.
- Pracownik, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie swojemu przełożonemu służbowemu.
- W przypadku zakwalifikowania danego pisma jako skargi lub wniosku jest ono przekazywane do Departamentu Kontroli, zaś jego kopia Sekretarzowi Województwa w celu zapoznania się z nim. Departament Kontroli, który jest odpowiedzialny za prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków, dokonuje rejestracji pisma, a następnie przekazuje je do rozpatrzenia właściwemu merytorycznie Departamentowi.
- W przypadku zarejestrowania skargi lub wniosku w centralnym rejestrze skarg i wniosków późniejsze ustalenie, iż dane pismo nie jest skargą lub wnioskiem, nie stanowi podstawy do wykreślenia tego pisma z rejestru skarg i wniosków.
W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim, do rejestru skarg i wniosków dołącza się zawiadomienie z właściwego merytorycznie Departamentu zawierające wskazanie przyczyn, dla których uznano, iż dane pismo zarejestrowane w centralnym rejestrze skarg i wniosków nie jest skargą lub wnioskiem. - Rejestracji podlegają wszystkie skargi i wnioski niezależnie od sposobu ich wniesienia.
- Niezależnie od centralnego rejestru skarg i wniosków każdy Departament merytorycznie załatwiający sprawę, z wyłączeniem Departamentu Kontroli, ma obowiązek prowadzenia ewidencji załatwianych skarg i wniosków.
- Rejestrację oraz kontrolę terminowego załatwiania skarg i wniosków Dyrektorzy Departamentów powierzają imiennie wyznaczonym pracownikom.